Senior w warsztacie - fitness Tychy - Warsztat formy

Senior w warsztacie

Podjęcie przez osoby w wieku dojrzałym decyzji o przyjściu do klubu fitness bardzo często jest okupione strachem i niepewnością. Czy ja się nadaję? Czy nie jestem za stara lub stary? Czy się nie ośmieszę? Te i inne pytania bardzo często zadają sobie dojrzali klienci. Odpowiedź, która nasuwa się sama, brzmi: lepiej późno niż wcale.

 

Nikt nie wyznaczył granicy wieku decydującej o możliwości uprawiania ćwiczeń w klubie, granicą tą są możliwości fizyczne każdego człowieka i jego chęci do podjęcia aktywności.

 

Trening a starzenie się organizmu

Nie istnieje wiek człowieka, który można byłoby przyjąć za początek starzenia się organizmu. Nie istnieje też jednoznaczna definicja tego procesu, a jego mechanizm jest nadal daleki od poznania. 

Osoby starsze mają niższą wydolność organizmu, często problemy z dostateczną ruchomością w stawach, siła i elastycznością mięśni. Trening fizyczny wykonywany regularnie, niezależnie od tego, w jakim wieku został rozpoczęty, w znacznym stopniu przedłuża sprawne funkcjonowanie organizmu, a co za tym idzie, podnosi komfort życia. 

Duże znaczenie dla stanu fizycznego ma trening siłowy. Liczne badania i testy przeprowadzone z ludźmi w wielu od 40-tego do 90-tego roku życia przez Waltera Fronterę (1988) oraz dr Marię Fiatarone i dr Miriam Nelson z Tufts University (1994) dowiodły, że trening siłowy przynosi fantastyczne rezultaty również u osób bardzo podeszłych. Do tej pory ponad 40 programów badawczych wykazało, że trening siłowy:

  • pozwala zwiększyć siłę i masę mięśni
  • zwiększa wytrzymałość
  • poprawia ruchomość
  • zmniejsza ryzyko osteoporozy, raka jelita grubego i cukrzycy
  • ułatwia redukcję i kontrolę wagi
  • zwiększa przemianę materii w spoczynku
  • łagodzi depresję
  • poprawia sen

Warto przemyśleć wizytę, a raczej cykliczne odwiedzanie klubu fitness, nie tylko by poprawić swoją kondycję fizyczną, ale też by zelaksować się, spędzić miło czas i przypomnieć swojemu organizmowi, że może znacznie więcej, niż nam się wydaje nacodzień. Po prostu by poczuć się lepiej.

Na podstawie artykułu: "Seniorzy w klubie", autorstwa Aleksandry Zarębskiej, Body Life


W celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną, używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na ich stosowanie. Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików cookies.
multi sport ok system OBSŁUGUJEMY KARTY
Projekt i realizacja: strony www katowice